Rebecca Plomin

Rebecca Plomin, det yngste byrådsmedlem, som dagligt studerer folkesundhedsvidenskab på Københavns Universitet. Hun er gruppeformand for den konservative byrådsgruppe og sidder i klima- og miljøudvalget, sundhed- og Rehabiliteringsudvalget, psykiatri- og handicapudvalget. Samtidigt sidder hun også i det grønne råd.

Energisk, tror på at pengene skal følge borgeren og ikke systemet.

Rebeccas kommunale mærkesager:

✅ Ordentlighed i mødet mellem kommune og borger

✅ Skoler med høj faglighed, kortere skoledage samt kendte rammer og strukturer

✅ Tryghed i trafikken som eks. Smartbelysning på gang og cykelstier samt flere grønne stier til skolevejene

✅ Lagt flere busser til Gladsaxe, specielt med fokus på trafik på tværs af kommunen

✅ Fremtidssikring ved en grønt og klimavenligt Gladsaxe

✅ Flere grønne åndehuller, fx en hundepark i det tæt bebyggede Mørkhøj

✅ Ældre og handicappede skal have større indflydelse i valg af hjemmepleje samt i institution/plejehjem

✅ Biodiversiteten og dyrelivet skal højnes i de grønne områder

✅ Alle lyskurve i Gladsaxe skal integreres i et system der stræber mod at biler holder i tomgang, sådan spares meget CO2

✅ Støjen fra motorvejene skal bekæmpes, dette skal ske ved at “ligge låg på støjen” og bygge tage til motorvejene

En god start på livet, en værdig alderdom- og et godt, sundt, langt, grønt liv derimellem skal være en hver kommunes pejlemærke.

Hvorfor stemme konservativt i Gladsaxe:

Fordi konservative står for ordentlighed og forandring for at bevare. Vi vil gerne udvikling med respekt for det der allerede fungerer.

Vi kæmper for en kommune der fungerer i hverdagen, hvor det ikke er nødvendigt at søge til fx Lyngby eller København for at handle ind, gå på arbejde, sætte sine børn i skole eller i valget af plejehjem.

Beskyttelse af dine personlige oplysninger er vigtig for Gladsaxe Kommune. Her kan du se, hvordan vi behandler dine personoplysninger og læse mere om dine rettigheder.